מה תפקידו של המצבר ואיך יודעים מתי צריך להחליף מצבר

המצבר ברכבכם הוא למעשה לב המערכת והוא אחראי באופן ישיר על הפעלתם של כל מערכות הרכב, ברגע שאתם מסובבים את מפתחות הרכב המצבר דואג להפעיל את שאר מערכות הרכב.

ישנה אחריות כבדה המוטלת על תפקוד המצבר הדבר מתבטא ממערכת מיזוג האוויר ועד למערכת השמע, התאורה והפנסים.

מכיוון שכל המערכות שציינו כאן מופעלות על חשמל לכן המצבר אחראי להפעלתן לכן חשוב שהמצבר יעבוד בצורה אופטימלית שידאג שכל המערכות שניזונות מהחשמל של המצבר יעבדו בצורה תקינה ובטיחותית.

טווח החיים הממוצע של המצבר

טווח החיים של מצבר ממוצע הוא כ-3 שנים לעיתים יותר אך לעיתים פחות ולכן חשוב ברגע שתחליפו למצבר חדש, אנו ממליצים לשים תזכורת לעוד 24 חודשים לבצע בדיקה מדגמית של המצבר ובכך תוכלו לחסוך לעצמכם הפתעות וגם לא מעט כסף במידה והמצבר אופן לסיים את תפקידו.

במידה ואתם מטפלים ברכב בזמן ונוסעים קילומטראז׳ סביר בשנה המצבר יכול לשרת אתכם אפילו 4 שנים, הדבר תלוי באופי הנהיגה של הנהגים ברכב.

בדיקה מדי פעם של המצבר

אנו ממליצים מפעם לפעם לפתוח את פתח מכסה המנוע ולבדוק את המצבר מבחינה חיצונית.

ניתן לבדוק שלא הצטבר לכלוך על המצבר בנוסף האם החיבורים מחוברים ואינם רופפים, יש לשים לב אם מופיעים סימני קורוזיה על המצבר או המצבר החליף צבע.

כל הבדיקות הללו יכולים להאריך את חיי המצבר וכך תידרשו להחליפו בתקופות זמן ארוכות יותר.

כאשר אתם מקבלים את המצבר החדש יש לבדוק שאכן מדובר במצבר חדש וזאת תבצעו על ידי סריקה חיצונית האם המצבר החדש הגיע עם אריזת ניילון עליו בנוסף אנו ממליצים לרכוש מצבר במקום אמין ובעל מוניטין.

דרכים נוספות לשמור על תקינות המצבר

דרך נוספת לשמור על תקינות המצבר היא לוודא שיהיה טעון כלומר במידה והרכב אינו בשימוש המצבר מתחיל להתפרק ולכן פעם בשבוע מומלץ להניע את הרכב למספר דקות ולתת למצבר אפשרות להיטען,

במזג אוויר קר במיוחד אנו ממליצים כל מספר ימים להניע את הרכב למספר דקות ובכל תוכלו להבטיח שברגע שתצטרכו את הרכב הוא תמיד יניע ללא בעיות מיותרות.

תהליך ההתקנה

תהליך התקנת המצבר הינו תהליך מהיר במידה ומדובר באיש מקצוע מנוסה אשר מכיר את עבודתו וטיפל במאות ואלפי תקלות בתחום המצברים.

כאשר אתם ניגשים לשלב של החלפת המצבר חשוב שתיתנו דגש על האחריות שאותה מעניק איש השירות שהזמנת.

טווחי האחריות משתנים בין היצרנים ונעים בין 12 חודשים ל24 חודשים, טווח האחריות נקבע ע״י היצרנים, לעיתים ניתן להוסיף תוספת על הרחבת האחריות לתקופה ממשוכת יותר וחשוב לשקול את האפשרות.

חשוב להדגיש שלפני שמבצעים החלפת מצבר חשוב להתאים את המצבר לרכב ולכן אנו ממליצים לוודא עם החנות או איש השירות שפניתם אליו ולוודא שאכן המצבר מתאים לצרכי הרכב.

במידה ואתם רוצים לחסוך ישנה אפשרות זולה יותר אך יתכן שתשרת אתכם לתקופה קצרה יותר כלומר שניתן לרכוש מצבר יד שניה,

רוב נותני השירותים יציעו לכם מצבר חדש בעלות המקורית או מצבר יד שניה במחיר מופחת,

במידה והרכב עתיד לשרת אתכם בשנים הקרובות אנו כמובן נמליץ לכם להתקין מצבר חדש.

מחיר המצבר נקבע ע״י תקופת האחריות ובנוסף בעבור המותג והמוניטין של היצרן,

ישנם מצברים תוצרת כחול לבן של חברת שנפ אשר ישרתו את רכבכם נאמנה ומותאמים למזג האוויר הישראלי ובנוסף יש את המותג הגרמני המוביל בשם בוש.

בחירת המותג תלוי במחיר, המותג הגרמני מאופיין במצבר עוצמתי ובעל מוסר עבודה גבוה אשר דואג לעבוד תקופה ממושכת אך הכל תלוי בתקציבכם.

בדיקת נותני שירות

אנו ממליצים לבדוק אצל מספרי נותני שירות ולקבל מספר הצעות במחיר וכך תוכלו לוודא שאתם מבצעים את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר בעבור המוצר שבחרתם.

תקפידו לסרוק את המצבר החדש, לכל מצבר יש תאריך ייצור שאותו ניתן לראות על החלק העליון של המצבר, אנו ממליצים להציץ על תאריך הייצור ולבדוק שיהיה כמה שיותר בסמיכות למועד התקנת המצבר ברכבכם.

מספר חודשים עד חצי שנה זה בהחלט זמן סביר, תקופה מעבר לזה משמעות הדבר שהמצבר נשאר זמן ארוך על המדף אצל הספק.

הטכנאים שלנו ישמחו לענות לכם על עוד שאלות בתחום המצברים ולתת עבורכם את כל הידע הנדרש אשר עדיין חסר לכם, אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ ללא עלות 24 שעות ביממה 6 ימים בשבוע.

נדאג להתאים בעבורכם את המצבר המתאים ביותר ותוך זמן קצר להגיע עד לביתכם או מקום עבודתכם ולהתקין את המצבר החדש.

אין צורך להמתין זמן ממושך תוך מספר דקות מרגע שיגיע אליכם אחד הטכנאים המנוסים שלנו כבר תוכלו לצאת לדרכם.

מוזמנים לצלצל ישירות לטכנאים שלנו הפרושים באזור המרכז ולהתייעץ, הנה הטלפון הישיר אלינו 077-2306008.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים נוספים