לאבחן את הסוכן – מה צריך לבדוק כשבוחרים סוכן ביטוח?

המליצו לכם על סוכן ביטוח כזה או אחר, או שהגעתם אליו דרך פרסום מעניין – אבל עכשיו הגיע הזמן לבדוק אם באמת כדאי לכם לשכור את שירותיו. מבולבלים? הנה הפרמטרים שעליכם לבחון במהלך "האבחון"

ענפי ביטוח כללי כוללים מלבד ביטוח חיים ובריאות גם ביטוחי חבויות וביטוחי רכוש. זה נשמע מסובך, אבל תחת ביטוחי חבויות נכללים למשל רכב חובה, אחריות מקצועית, צד ג' ואחריות מעבידים או מוצר – בעוד תחת ביטוחי רכוש אנחנו יכולים לקנות פוליסה לביטוח רכב רכוש, אובדן רכוש, מקיף דירות, מקיף בתי עסק ועוד.

היצע הביטוחים מגובה כמובן בהיצע גדול של בחירת חברות וסוכנויות ביטוח. נכון לשנת 2018 למשל פעלו בישראל 18 חברות ביטוח ב-15 ענפים וסך דמי הביטוח הסתכמו במעל 23 מיליארד ש"ח. אז מצד אחד, אפשרויות בחירה רבות הן תמיד חדשות טובות עבור מי שרוצה לקבל החלטה מושכלת ומבוססת. מצד שני, זו בדיוק הסיבה לתחושת בלבול שרווחת בציבור.

שלב ראשון: מקורות מידע על חברת וסוכן ביטוח

השלב הראשון בבחירת סוכנות או חברת ביטוח הוא בדרך כלל איסוף המלצות. את ההמלצות הכי טוב לקבל דרך חברים, קרובים ובני משפחה, כי מדובר על חוות דעת אובייקטיביות שהמטרה שלהן היא לסייע לנו להשוות בין נותני שירותים רלוונטיים. אם לא מכירים אישית חברים או משפחה שקיבלו שירותי ביטוח והיו מרוצים, אפשר להרחיב את החיפוש ולהיעזר בהמלצות מאתרי אינטרנט או פורומים מקצועיים.

מלבד המלצות, רבים מאיתנו בוחרים באופן כללי לאיזו סוכן ביטוח לפנות דרך פרסום מעניין. היות והמטרה של פרסום אפקטיבי היא לגעת בכל הנקודות הרגישות לנו, יש מקום להשתמש בזה כדי לסנן באופן גס בין האפשרויות שעל הפרק. אבל גם אחרי שנשארים עם 2-3 אופציות בלבד, יש עוד שיעורי בית שאותם כדאי לעשות.

שלב שני: השוואה בין חברות ביטוח לפי מדדים אובייקטיביים

המלצה היא כלי מעולה לבחירת נותני שירותים, אך היא לא אובייקטיבית אלא סובייקטיבית. במילים אחרות, המלצות שאולי רלוונטיות לחברים ומשפחה לא תמיד יהיו נכונות גם עבורנו. לכן, אם רוצים לבחור סוכן ביטוח בצורה נכונה צריך להוסיף למשוואה מדדים שלא מושפעים מחוויה אישית כזו או אחרת.

המדדים העיקריים שבהם ניתן להשתמש כדי להשוות בין סוכנויות וחברות ביטוח הם זמן מענה טלפוני, סוג הכלים הדיגיטליים שהם מציעים ללקוחות, מספר תלונות הציבור ואחוזי תשלום תביעות. איך יודעים מה הנתונים הכי מעודכנים? משתמשים במדד השירות של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מטעם משרד האוצר.

מדדי השירות מפורסמים מדי שנה ומשווים בין חברות הביטוח. היתרון של מדד השירות בא לידי ביטוי בשימוש במידע אובייקטיבי שקשה לערער עליו, בעוד החיסרון הוא שמדובר על השוואה בין חברות ולא בין סוכנים. אז בשלב הבא, נכנסים לעובי הקורה כדי לבחור את הסוכן המתאים.

שלב שלישי: פגישה אישית עם 2-3 סוכני ביטוח

מי שמחפש חברת ביטוח באופן כללי יכול לעצור כאן. אבל אם רוצים להמשיך הלאה ולקבל חוות דעת של סוכן ביטוח מיומן, אין ברירה אלא להקצות זמן לפגישות אישיות. הטיפ העיקרי הוא להסתפק ב-2-3 פגישות בלבד כדי לחסוך זמן, אך בכל מקרה זה לא משהו שכדאי לוותר עליו.

שיחה קצרה פנים מול פנים עם סוכן ביטוח לרוב תעניק את כל המידע הרלוונטי לגבי הפוליסה שרוצים לקנות. בנוסף, הפגישה היא הזדמנות מעולה להתרשם מהכימיה מול הסוכן ולהחליט האם לסמוך עליו.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים נוספים