5 עובדות שכל אחד צריך לדעת על השתתפות עצמית

עבור מי שלא מכיר את התחום לעומק, השתתפות עצמית נשמעת כמו רעיון שסותר את רעיון ביטוח הרכב. אם אני עושה ביטוח לרכב שלי, למה שאני אצטרך להשתתף בחלק מהוצאות התיקון בעצמי? עם זאת, צריך להבין שהשתתפות עצמית היא מנגנון שנועד למנוע מאיתנו לפנות לחברת הביטוח על כל נזק קטן שקורה לרכב. הוא מאפשר לביטוח שלנו להיות זול, ולגרום לנו להפעילו רק כאשר באמת נזדקק לכך. ריכזנו עבורכם 5 דברים שחשוב מאוד לדעת על השתתפות עצמית – כך שהמושג כבר לא יהיה זר לכם.

 ביטוח מופעל רק במצב שבו הוא עובר את סכום ההשתתפות העצמית

בכל פוליסת ביטוח באשר היא, בין אם מדובר בביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, נקבע סכום שמהווה את סף ההשתתפות העצמית. מדובר למעשה בסכום שבו צריך המבוטח לשאת במצב שבו הביטוח מופעל.

זאת בנוסף לסכום שאותו משלמת חברת הביטוח במצב זה. מה שחשוב לדעת הוא שהסכום הזה מהווה גם למעשה את סכום הסף להפעלת הביטוח.

כל תיקון שסך התיקון שלו הוא נמוך מסף ההשתתפות העצמית, הוא כזה שחברת הביטוח לא תשלם עליו, וכך למעשה חברת הביטוח מגינה על עצמה מהתעסקות בלתי נגמרת בתיקונים קטנים.

זה פרט שחשוב מאוד להבין, כי סכומי ההשתתפות העצמית משתנים בין פוליסה לפוליסה, וחשוב להבין על מה אתם בדיוק מסכימים גם כסכום סף להפעלת הביטוח, ולא רק כסכום בו תצטרכו לשאת במצב של תאונה והפעלת הביטוח.

במצב של טוטאל לוס אין השתתפות עצמית

מצב חריג שבו אין כל דרישה להשתתפות עצמית הוא מצב של טוטאל לוס. מכיוון שבמצב זה לא מתבצע כל תיקון לרכב ובמקום זה משביתים אותו – אין כל צורך בכך שתהיה השתתפות עצמית בתיקון.

כדאי מאוד לוודא שזה באמת המצב בפוליסת הביטוח שלכם, וכמובן שאם מצוין בה כל פרט אחר באשר למצב של טוטאל לוס, אתם צריכים לדעת זאת.

עם זאת, ככלל, מצב של טוטאל לוס הוא מצב שבו חברת הביטוח תשפה אתכם בהתאם לשווי הרכב ולא תידרשו לשאת בעלויות של השתתפות עצמית כלל.

השתתפות עצמית היא לא סכום קבוע, והיא משתנה מפוליסה לפוליסה

הדבר נכון לגבי כל מרכיבי פוליסת הביטוח שלכם, והוא נכון על אחת כמה וכמה באשר לסכום ההשתתפות העצמית שלכם. ביטוח רכב יכול להיות יחסית דינמי, בהתאם לחברת הביטוח שלכם ולצרכי הביטוח שלכם, וגם סכום ההשתתפות העצמית יכול להשתנות בהתאם לפרמטרים אלה.

בהתאם לכך, ניתן להוזיל עלויות של השתתפות עצמית בפוליסות מסוימות.

חשוב לזכור שלא תמיד זה כדאי, ולפעמים כדאי אפילו לשאוף להגדיל את ההשתתפות העצמית בשביל להוריד את גובה הפרמיה החודשית שאתם משלמים על הביטוח – במיוחד אם אתם יודעים שאתם נהגים זהירים ובטוחים.

עם זאת, מדובר בהחלטה אינדיבידואלית שאתם צריכים לקבל בהתאם לצרכים שלכם. 

תקשורת טובה עם חברת הביטוח שלכם תחסוך לכם לא מעט כסף בהשתתפות עצמית

במקרים רבים, חברת הביטוח שלכם תציע לכם להוזיל עלויות בהשתתפות עצמית, ככל שתפנו למוסך מורשה שעובד עם חברת הביטוח.

זו הצעה טובה, ובמרבית המקרים גם מדובר במוסכים טובים. יחסי אמון ביניכם לבין חברת הביטוח שלכם יכולים רק להשתלם. 

נהג טוב ובטוח משלם פחות – וזה נכון גם לגבי השתתפות עצמית

בכל עלויות הביטוח, ובהשתתפות עצמית גם כן, נהגים טובים ובטוחים עם רקורד ביטוחי נקי, גיל בוגר וניסיון בנהיגה – פשוט צריכים לשלם פחות.

בהקשר זה חשוב לזכור שנהיגה בטוחה היא לא רק בטוחה וטובה יותר עבורכם ועבור משפחתכם, היא גם יכולה להיות זולה יותר.

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים נוספים