מה משפיע על הנהיגה שלך?

נכנסתם לאוטו, חגרתם חגורה, כיוונתם מראות הדלקתם את המזגן ואת הרדיו וכעת אתם מוכנים לנסיעה. אך, האם חשבתם פעם על הדברים אשר עשויים להשפיע על הנהיגה שלכם?

לעיתים אנו פועלים מתוך מצב אוטומט ולא חושבים כיצד מצבים מסויימים עלולים להשפיע עלינו. במאמר זה נדון על הדברים המשפיעים על הנהיגה שלנו.

סוג הרכב שבו אנו נוהגים

אם יש ברשותכם רכב חדש שרכשתם יד ראשונה, לא סביר שתתקלו בבעיות טכניות ברכב.

לעומת זאת אם רכבכם כבר ישן, יתכן ותמצאו את עצמכם בסיטואציות פחות נעימות כמו להיתקע באמצע הדרך בשל בלאי של חלקים שונים ברכב, הרכב נכבה בעת עצירה ברמזור ומסרב להתניע, מנורות שונות נדלקות על לוח המחוונים והנסיעה התקינה של הרכב ושלכם נפגעת.

עייפות

עייפות היא אחד הגורמים המסוכנים ביותר בעת נהיגה בכביש.

למעשה מה שקורה בפועל הוא שאתם כלל לא שמים לב שעיניכם נעצמות ואתם שוקעים בשינה תוך כדי הנסיעה עצמה.

לכן, חשוב מאד שאם אינכם ערניים לא תעלו על הכביש.

אם אתם באמצע נסיעה ארוכה ואתם מרגישים עייפים עצרו בתחנת עצירה והתרעננו או אפילו שנו מספר שעות כדי לחדש כוחות אך בשום פנים ואופן אל תסכנו את חייכם וחייהם של אחרים.

אלכוהול וסמים

אם אתם בהשפעת אלכוהול או סמים המנעו בתוקף מנהיגה.

אפילו אם שתיתם רק כוס אחת או נטלתם רק כדור אחד של תרופה שבה יש חומרים ממכרים אין הדבר משנה, השפעתם של חומרים אלו על המוח והתפקוד המוטורי שלכם כבר החלה.

יתכן ואינכם מרגישים זאת באותו רגע נתון, אך כושר השיפוט שלכם כבר נפגע. הדבר מסוכן שבעתיים בלילה כאשר גם כך הראות קשה יותר מאשר בשעות היום.

לכן אם שתיתם אם עישנתם או אפילו אם נטלתם תרופה שבה ישנם חומרים ממכרים המנעו מנהיגה ברכב. הזמינו מונית או בקשו מחבר שיקח אתכם הביתה.

מזג אוויר

בחורף אנו ערים לכך שהגשם מקשה עלינו את הנהיגה, הכביש רטוב ועשוי להיות חלקלק, גשם ניתז בעוצמה על שמשת הרכב הקדמית והמגבים לא מספיקים לנגבו, הראות שלכם חסומה.

אל הגשם עשוי להתלוות גם ערפל כבד דבר שגם ייצור מצב של ראות לקויה.

לעומת זאת בקיץ הראות אומנם ברורה אך צריך לשים לב לחום הכבד שכן אם המזגן ברכב שלכם אינו עובד כראוי החום עשוי להסיח את דעתכם באופן ניכר.

וודאו תמיד שיש לכם מספיק גז מזגנים, עצרו להתרעננות ושתו הרבה מים קרים כדי להשאר מרוכזים לאורך כל הנסיעה.

מצב בריאותי

כאשר אינכם חשים בטוב מומלץ שלא לנהוג.

בין אם מדובר בהתקררות אשר תתעטשו לאורך כל הדרך ועיניכם לא יהיו כל הזמן על הכביש, ובין אם מדובר בכאב בטן טורדני שיסיח את דעתכם או כאב ראש חזק שיפגע ביכולת הראייה שלכם ואף בשיקול הדעת או מהירות התגובה שלכם.

אם אינכם חשים בטוב הישארו בבית, נוחו ודחו את כל שאר הדברים למועד שבו תרגישו טוב ותהיו כשירים לנהוג.

Image by Free-Photos from Pixabay

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים נוספים